پلتفرم شرکت داری

پلتفرم شرکت داری چکار می کند؟

پلتفرم شرکت داری، بزرگترین پلتفرم برون‌سپاری پروژه به فریلنسرهای متخصص در سراسر جهان است. در این مقاله به تعریف چند واژه خاص نظیر فریلنسر، برون‌سپاری پروژه و پلتفرم می‌پردازیم.

پلتفرم شرکت‌داری چیست؟

پلتفرم شرکت داری بستری برای واگذاری پروژه توسط شرکت‌ها و معرفی کسب و کار به فریلنسرها می باشد. این سایت با ایجاد تعامل بین خدمات دهنده و خدمات گیرنده، ارزش آفرینی می‌کند. شرکت داری با استفاده از تکنولوژی روز باعث کاهش هزینه‌های تعامل میان طرفین می‌شود. در واقع پلتفرم شرکت‌داری، زیرساختی است که امکان ایجاد تعامل بین گروه های مختلف کارفرما و فریلنسر را میسر می‌سازد. این پلتفرم با تعیین و تنظیم چارچوب خاص و قوانین مشخص تعامل بین این دو را مدیریت می‌کند.

فریلنسر در شرکت‌داری کیست؟

اکثر کسب و کارها در گذشته و برخی از کسب و کارها امروزه، بیشتر خدمات را از طریق نیروهای مقیم سازمان خود دریافت می کنند. همچنین برخی خدمات را از طریق پیمانکاران یا خدمات دهندگان به روش سنتی، برون‌سپاری می‌کنند.

از سوی دیگر برخی افراد تمایلی به همکاری تمام وقت با یک شرکت یا سازمان ندارند. آنها ترجیح می‌دهند به صورت دورکار و پروژه‌ای کار کنند. فریلنسر عنوانیست که به چنین افرادی داده می‌شود. یک فریلنسر بدون محدودیت در ساعت کاری و مکان انجام وظایف، کارهای محول شده را طبق زمان‌بندی مقرر در قرارداد مابین خود و کارفرما به انجام می‌رساند.

در سایت شرکت داری فریلنسر می‌تواند یک فرد یا شرکت انجام دهنده پروژه به صورت پیمانکاری باشد. مدیران شرکت داری از فریلنسرهایی تحت عنوان مدیران و مالکین کسب و کار و شرکت‌های حقوقی دارای مجوزهای قانونی استقبال می‌کند. همچنین مشکلی درخصوص اینکه فریلنسر، مدیریت یک شرکت و کسب و کار رسمی نباشد، وجود ندارد.

برون‌سپاری پروژه در شرکت‌داری چیست؟

خیلی از خدمات مورد نیاز هر کسب و کار امکان انجام توسط خود شخص یا کارکنان آن سازمان را ندارد. بنابراین مثل همیشه این نوع از کارها به شخص، شرکت یا کسب و کار دیگر سپرده می‌شود تا به انجام برسد. از مواردی نظیر ساخت یک ساختمان، گلکاری باغچه تا اخذ رتبه پیمانکاری، ثبت برند و … . با این تعریف، هر کاری که برای انجام به شخص، شرکت یا کسب و کار دیگری می‌سپاریم، برون‌سپاری کردیم.

در پلتفرم شرکت‌داری، متقاضیان، پروژه‌ها و کارهای مورد نیاز را در قالب ایجاد درخواست یا ثبت پروژه به فریلنسرهای متخصص در این پلتفرم برون‌سپاری می‌کنند.

فواید برون سپاری پروژه در سایت شرکت داری

کاربر می تواند در هر ساعت از شبانه روز و حتی ایام تعطیل، پروژه مد نظر خود را بدون نیاز به انتظار برای ساعت آغاز به کار دفاتر و شرکت‌ها، به فریلنسر متخصص آن حوزه در هر نقطه از جهان بسپارد. در ادامه حق الزحمه را به صورت مرحله به مرحله و یا یکجا بعد از انجام کار بپردازد. وی می‌تواند هر مبلغی را به عنوان تضمین حسن انجام کار از فریلنسر درخواست کند. درصورت تمایل می‌تواند پلتفرم شرکت‌داری را برای نظارت بر کیفیت عملکرد، واسط قرار داده و از آن شرکت یا شخص درخواست نماید تا جهت عقد قرارداد و توافق نامه در این پلتفرم ثبت نام نماید. بنابراین بر اساس قوانین و مقررات حاکم در این پلتفرم، پروژه یا کار در زمان مقرر و با کیفیت لازم انجام می‌‌شود. پس از اتمام، وجه را به فریلنسر پرداخت می‌شود. کارفرما از بابت پیش پرداخت هیچگونه خسارتی را متحمل نمی‌شود.

سایر ویژگی های سایت شرکت داری

پلتفرم شرکت داری برای فریلنسر این امکان را فراهم کرده تا بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی امکان قبول پروژه‌های مختلف کارفرمایان مختلف از هر نقطه از جهان را داشته باشد. حتی فریلنسرهای تمام وقت شاغل در دیگر مشاغل، می‌توانند در روزهای تعطیل کار یا پروژه متناسب با تخصص خود را به وسیله پلتفرم شرکت‌داری انجام دهند.

ممکن است یک فرد به دلیل شرایط خاص زندگی امکان حضور در جامعه جهت انجام کار تمام وقت را نداشته باشد. پلتفرم شرکت‌داری با دارا بودن پروژه‌های دورکاری این امکان را فراهم کرده تا آن فرد از منزل با تخصص‌هایی که دارد یا کسب می‌کند، کار یا پروژه را برای دیگران به انجام برساند و درآمد داشته باشد.

همچنین افراد می‌توانند برای پر کردن روزهای خالی جابه‌جایی از یک کسب و کار به کسب و کار دیگر (از زمان قطع همکاری با سازمان قبل تا زمان استخدام در سازمان جدید) در پلتفرم شرکت‌داری ثبت نام و اقدام به دریافت و انجام پروژه‌های دورکاری یا پاره‌وقت کنند.