راستی آزمایی فاکتور خرید

راستی آزمایی فاکتور خرید کالا یا خدمات

یکی از دغدغه های بزرگ مدیران شرکت ها، راستی آزمایی فاکتور خرید یا خدماتی است که همکاران ایشان در شرکت ابراز می کنند. یک مدیر معمولا مقدار کار زیادی در شرکت دارد. به همین علت مدیر امکان نظارت و بررسی تمام و یا حتی برخی از هزینه های شرکت خودش را ندارد.

متاسفانه این روزها حرف های بدی به گوش می رسد. برخی از متصدیان خرید در شرکت ها، به جای فکر کردن به صرفه و صلاح شرکت ( ذینفعان نهایی )، فقط و فقط به صرفه و صلاح جیب شخص خودشان فکر می کنند. ایشان با روش های مختلف، سعی در سوءاستفاده از مقام و موقعیت خویش دارند.

شاید خیلی از انسانها در اصل با چنین فسادی کنار نیایند. ولی متاسفانه همه چیز کم کم اتفاق می افتد. این فرهنگ نا پسند کم کم نهادینه می شود. بدتر از همه دلبستگی متصدیان خرید یا خدمات به این عمل زشت و وابستگی تامین هزینه های شخص به این مبالغ است. این دقیقا نقطه ای است که هزینه های شرکت و کسب و کار ما به صورت غیرواقعی افزایش می یابد.

چرا راستی آزمایی فاکتور خرید

از طرفی جو حاکم بر بازار کشور هم نا امید کننده شده است. خیلی از فروشندگان کالا و خدمات، در برابر مشتریان حقوقی که نیاز به فاکتور از فروشنده دارند، رفتار متفاوتی را بروز می دهند. ایشان برای جذب همیشگی مامور خرید، به جای ارائه فاکتور واقعی، از مشتری ( مامور خرید، کارپرداز ) می پرسند که مبلغ فاکتور را چند بنویسم؟

در واقع فروشنده با اینکار به خریدار می فهماند که مثلا اگر کالایی را یکصد هزار تومان می خرد، می تواند به فروشنده بگوید مبلغ فاکتور را یکصد و پنجاه هزار تومان بنویسد. متاسفانه یکی از جنبه های فساد اداری در شرکت ها از همین نقطه آغاز می شود.

کما اینکه از قدیم  گفته اند که “تخم مرغ دزد، شتر دزد می شود”. با همین ۵۰ هزار تومان روز اول، مسیر زنگی کسی که در مقام مامور خرید یا کارپرداز قرار دارد عوض می شود. کم کم مبالغ بیشتر و بیشتر و کما اینکه در تاسف بارترین حالت، کیفیت کالاهای دریافتی نیز کمتر و کمتر می شود.

الگوی پلتفرم شرکت داری، بر اساس تجربه شرکت داری بوجود آمده است.  تمامی ابزارها و گزینه های مختلف در شرکت داری به گونه ای طراحی و ایجاد می شود که کارفرمایان و مالکین اصلی شرکت ها بتوانند در جهت جلوگیری از ورود خسارات مختلف به خود و شرکتشان از آنها استفاده کنند.

راه حل شرکت داری برای راستی آزمایی فاکتور خرید چیست ؟

پلتفرم شرکت داری برای اینکه مالکین یا مدیران اصلی شرکت ها بتوانند کنترل درست و دقیق تری بر شرکت خود داشته باشند، راه حلی را ارائه نموده است. در واقع شرکت داری خدمتی را به عنوان راستی آزمایی فاکتور خرید کالا یا خدمات، در دسته بندی های خود قرار داده است. مالکین و ذینفعان و یا حتی ادارات کنترل کننده ( حراست ) شرکت ها، می توانند بدون اینکه متصدیان خرید کالا یا خدمات خبردار شوند، این خدمت را بکار گیرند.

طبیعتا این کار باعث جلوگیری از ورود خسارت های زیاد مالی به شرکت شما خواهد شد و به شرکت داری صحیح تر شما کمک فزاینده ای خواهد نمود. از طرف دیگر باعث شناخت بیشتر شما از همکارانتان می شود. شما می توانید به راحتی در رابطه با نوع برخورد بعدی خود با همکاران مربوطه تصمیم بهتری بگیرید.

فرایند راستی آزمایی فاکتور خرید چگونه است؟

آنها می توانند برخی اوقات، از میان تعدادی فاکتور خرید و یا پیش فاکتورهای دریافتی، تعدادی را انتخاب کنند. آنها فاکتور ها را در پلتفرم شرکت داری، تحت موضوع ” راستی آزمایی فاکتور خرید کالا یا خدمات ، پروژه می کنند. در ادامه باید استخدام فریلنسر را انجام دهند. آنها از متخصصان فریلنسر که در این زمینه فعالیت می کنند، می خواهند که از منابع مربوطه یک استعلام مکتوب و درست و دقیق بگیرند. فریلنسرهایی که در زمینه جستجوی محصول و قیمت گیری تخصص دارند، برای پروژه شما پیشنهاد ارسال می کنند. بعد از انتخاب یک فریلنسر که به نظرتان می تواند کار شما را به خوبی انجام دهد، پروژه را به وی می سپارید. فاکتور مربوطه را برای ایشان در پلتفرم آپلود می کنید.

بنابراین ایشان به فاکتور شما دسترسی پیدا کرده و نسبت به تعیین منبع معتبر برای خرید آن کالا اقدام می کند. از جایی که بهترین منبع برای این کالا یا خدمت می باشد یک پیش فاکتور رسمی دریافت داشته و برای شما ارسال می کند. بنابراین شما به همین راحتی می توانید از قیمت اصل این کالا یا خدمت با خبر شوید. نهایتا متوجه می شوند که همکارشان در اداره خرید کالا، اداره قراردادها و غیره، کارشان را به درستی انجام می دهند یا خیر؟

و اما یک پیشنهاد جذاب

برای ثبت پروژه در این خصوص می توانید به منوی بالای وب سایت مراجعه کرده و پروژه خود را ثبت کرده و خیال خودتان را در مورد کارکنانتان راحت کنید

نظر