نظارت بر عملکرد پرسنل

نظارت بر عملکرد پرسنل

یکی از دغدغه های بزرگ مدیران شرکت ها عملکرد صحیح پرسنل شرکتشان می باشد. نظارت بر عملکرد پرسنل، فرمولی است که با استفاده از آن اندکی از مشکلات مدیران مرتفع می شود.

شما مدیرعامل یک شرکت هستید. در زمینه تخصصی الکترونیک تخصص دارید. تا به حال هم شرکتی نداشته اید و حال تازه یک شرکت را تاسیس کرده اید. شما در کار و تخصص خود دانش لازم را دارید ولی دقیقا نمی دانید مسئول دفتر شما چه وظایفی دارد. و یا نمی دانید که حسابدار و یا همکار خرید یا فروش تان باید چه کارهایی و به چه میزانی انجام دهند. حتی نمی دانید که همکاران شما در شرکت، کارشان را به درستی و به میزان لازم انجام می دهند یا خیر؟

پس طبیعی است که مداوم در حلقه ای از ابهامات به سر می برید. مشکل زمانی جدی تر می شود که پس از چند سال کار با حسابدارتان، از اداره مالیات یک برگ تشخیص برای شما صادر می شود. در آن برگه برای شما مثلا ۳۲۰ میلیون تومان مالیات سال اول فعالیت شما را طلب کرده اند. در صورتیکه شما می دانید در آن سال خاص شما فقط ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته اید. همچنین کلی هم هزینه های دفتر و پرسنل را پرداخت کرده اید. پس چطور ممکن است که اداره مالیات اینقدر مالیات از شما طلب کند؟

از این دسته مشکلات در شرکت ها امکان پذیر می باشد. از طرف دیگر ممکن است مشکلات مشابهی، با سازمان های ناظر چون تامین اجتماعی یا اداره کار اتفاق بیفتد. حتی ممکن است از طرف سهامداران و یا شرکاء ابهاماتی پیش بیاید و شما از پاسخگویی درست به آنها عاجز شوید.

راهکار شرکت داری در این زمینه چیست ؟

ما در شرکت داری به این مشکلات شرکت ها توجه ویژه ای داریم. ما خود را شریک مشکلات و پیروزی های مالکین و مدیران شرکت ها می دانیم. شرکت داری به طور مداوم در صدد یافتن راهکارهای مورد نیاز برای عملکرد و موفقیت بهتر و بیشتر شرکت ها می باشد. در ادامه از طرق مختلفی چون انتشار مطالب و راهکارها از طریق وبلاگ، وب سایت و یا شبکه های اجتماعی شرکت داری اقدام می کنیم. همچنین در پلتفرم شرکت داری امکان عملی شدن و رفع این مشکلات را ایجاد می کنیم. البته تنها انتشار مطالب و مقالات علمی نمی تواند مشکل ذینفعان شرکت ها را حل کند. در زیر ساخت هایی که بوجود می آوریم، کمک می کنیم که مدیران به ساده ترین شکل ممکن بتوانند مشکل خود را حل کنند.

راهکاری عملی برای نظارت بر عملکرد پرسنل

شما می توانید عبارت زیر را جهت عملکرد صحیح پرسنل در قرارداد پرسنل، اضافه کنید:

اینجانب اطلاع دارم که در زمان های مورد نیاز شرکت ممکن است از طرف مدیر و یا دیگر همکاران در شرکت و یا حتی توسط اشخاص ثالث متخصص و بدون اطلاع قبلی، مورد ارزیابی قرار گرفته و پاسخگوی سوالات ارزیاب باشم. همچنین ارزیاب مورد نظر این حق را دارد که کلیه فایل ها و یا اسناد اینجانب، و یا حتی پیام ها و نامه ها یا ایمیل های ارسالی و دریافتی توسط اینجانب را چک کند، و نسخه ای را از آنها برای ارائه به مدیر برداشت نماید.

شما با افزودن این ماده در قرارداد پرسنلی همکاران، پیشاپیش اجازه بازرسی آنی در هر لحظه را از ایشان می گیرید.

نظارت بر عملکرد پرسنل را چطور انجام دهیم ؟

پلتفرم شرکت داری، ابزاری قدرتمند با فریلنسرهای متخصص در زمینه های مختلف و جایگاههای شغلی مختلف شرکت هاست. در این پلتفرم متخصصانی از سراسر جهان وجود دارند. شما می توانید از آنها کمک بگیرید تا بر عملکرد پرسنل خودتان، نظارت کاملی بدست آورید.

کافی است با مراجعه به قسمت ورود/ثبت نام، در پلتفرم شرکت داری بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و به عنوان کارفرما در پلتفرم ثبت نام کنید.

در قسمت های مختلف پلتفرم و همچنین در نوار منوی بالای وب سایت (پلتفرم شرکت داری)، گزینه ای با عنوان ” ثبت پروژه ” وجود دارد، کافیست بر روی عبارت “ثبت پروژه” کلیک کرده و از دسته بندی های نمایش داده شده، دسته “خدمات ویژه کسب و کار” و سپس زیر دسته “نظارت بر عملکرد پرسنل” را انتخاب کنید. در ادامه موضوع پروژه درخواستی خود را به عنوان مثال “نظارت بر عملکرد حسابدار شرکت” انتخاب کنید. سپس منطقه جغرافیایی محل انجام پروژه و بودجه در نظر گرفته برای این کار را انتخاب نمایید. سپس پروژه خود را منتشر کنید.

پس از اینکه کارشناسان شرکت داری پروژه شما را تایید نمایند، پروژه شما در لیست پروژه های شرکت داری منتشر می شود. در ادامه پلتفرم شرکت داری به افرادی که یکی از مهارت های خود را نظارت بر عملکرد پرسنل انتخاب کرده اند، ایمیلی ارسال می کند و به آنها اطلاع داده می شود که پروژه ای در پلتفرم بر اساس تخصص آنها تعریف شده است، که البته دیگر افراد با تخصص های دیگر نیز امکان دیدن پروژه تعریف شده در پلتفرم را دارند.

پس از ثبت پروژه فریلنسری نظارت بر عملکرد پرسنل چه اتفاقی می افتد؟

در اینصورت فریلنسرهای متخصص در زمینه مورد نیاز شما، مثلا مسئول دفتر، مدیرعامل، حسابدار، مسئول فروش و غیره، می توانند به فضای پروژه شما مراجعه نمایند. فریلنسر می تواند توضیحات کامل پروژه را مشاهده نماید. وی در صورتیکه امکان انجام پروژه مورد نظر شما را داشته باشد، برای پروژه شما پیشنهاد ثبت می کند.

ممکن است در زمان کمی پیشنهادات مختلفی را از فریلنسرهای متخصص حاضر در پلتفرم دریافت کنید. در اینصورت به پروفایل تک تک آنها مراجعه کنید. رزومه ایشان و سوابق انجام دیگر پروژه های وی، در پروفایلشان وجود دارد. شما می توانید نظرات کارفرمایان قبلی را نیز در خصوص فریلنسر مشاهده فرمایید. در نهایت پیشنهاد یکی از فریلنسرها را قبول نموده و کار را برای انجام به ایشان بسپارید. در اینصورت بر اساس هماهنگی بین شما و متخصص مربوطه، شخص متخصص در زمان مورد نظر به شرکت شما مراجعه می کند. این فرد در کنار همکار مورد نظر قرار می گیرد و بر عملکرد ایشان نظارت می کند.

نتایج این ارزیابی کارکنان

این تصمیم شما مدیر گرامی نتایج ارزشمند زیر را به همراه دارد:

۱- کارکنان به این دلیل که احساس می کنند هر لحظه ممکن است توسط شخصی مورد ارزیابی و نظارت قرار بگیرند، خود به خود کارشان را بهتر و با خطای کمتر و در موعد مقرر انجام می دهند.

۲- کارمندانتان سعی می کنند با کامپیوتر شرکت کارهای متفرقه انجام ندهند. چون یک متخصص کامپیوتر به خوبی می تواند متوجه شود که با کامپیوتر افراد به جز کار اصلی شخص در شرکت، چه کارهای دیگری انجام می شود.

۳- ناظر می تواند با نظارت خود، عملکرد همکار مربوطه را تایید کند. از عملکرد همکار مربوطه خوشحال شوید، یا برای ایشان چند دوره آموزشی تجویز کند و یا پیشنهاد اخراج ایشان را به شما بدهد.

۴- همه موارد بالا موارد خوبی هستند. این موارد به ذینفعان شرکت کمک می کنند تا شرکت خودشان را بهتر اداره کنند، این اتفاق که شرکت ها بهتر ثبت، راه اندازی، بهره برداری شده و توسعه پیدا کنند،  اهداف ما در شرکت داری می باشد.

نظر